Λίστα αντικειμένων
Πιο πολύ εγώ ενδιαφέρομαι για την τιμωρία των υπευθύνων, να μην ξαναγίνει αυτό που έγινε», δήλωσε ο κ. Παπάζογλου πατέρας του νεαρού φοιτητή που έχασε το παιδί του με έναν τόσο τραγικό τρόπο εξαιτίας της εγκληματικής αδιαφορίας και πλήθους παραλείψεων της πολιτικής ηγεσίας, που έκλεινε τα αυτιά της στον Κοινοβουλευτικό έλεγχο που ασκούσα επίμονα και τεκμηριωμένα, καθώς και στις γραπτές διαμαρτυρίες των εργαζομένων, κάνοντας «πλάτες» στους ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ, που «χρυσοπληρώθηκαν» για το έργο της τηλεδιοίκησης που ποτέ δεν ολοκλήρωσαν.
Το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών και οι επιπτώσεις του στην εκλογική επιρροή των κομμάτων ήδη έχει αλλάξει άρδην το πολιτικό σκηνικό στην πατρίδα μας.
Οι εισαγγελείς της Ευρώπης και των Αθηνών με τα έγγραφα που έχουν ήδη στα χέρια τους προεξοφλούν πως θα βρεθούν στα μπουντρούμια πολιτικοί και διοικητές του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ για το έγκλημα των 57 νεκρών στα Τέμπη …
Ας εξιστορήσουμε σε λίγες γραμμές τι συνέβη λοιπόν και την ώρα, που ενώ το κράτος μας προχωρούσε στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και διαδοχικές κυβερνήσεις και υπουργοί Μεταφορών προχωρούσαν σε θριαμβευτικές ανακοινώσεις για νέα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και για δήθεν καινούργια γρήγορα τρένα, και μάλιστα υδρογόνου όπως μας έταζε ο τελευταίος τραγικός υπουργός συγκοινωνιών Κώστας Καραμανλής ο μικρότερος …η βασική εργολαβία (δηλαδή η σύμβαση 717) για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου να μην ολοκληρώνεται και να έχει βαλτώσει;
Η διαπλοκή ήθελε την καθυστέρηση γιατί έτσι έγραφε το κοντέρ όπως στα ΤΑΧΙ το ταξίμετρο και οι MEGAλο εργολάβοι, μόνον έτσι θα εισέπρατταν δεκαπλάσια πόσα απ’ όσα έπρεπε…
Δυστυχώς αλλά από το 2002 μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια κυβέρνηση που βλέποντας το χάλι των σιδηροδρόμων προσπάθησε να βάλει κάποια τάξη, κυρίως στο θέμα της ασφάλειας ώστε να μην θρηνήσουμε θύματα,
Σημειώστε παρακαλώ πως το έργο είχε ημερομηνία παράδοσης το 2016, αλλά μέχρι το 2019 δεν είχε παραδοθεί από τους αναδόχους …ενώ το το έργο είχε ημερομηνία παράδοσης το 2016, αλλά μέχρι το 2019 δεν είχε παραδοθεί από τους αναδόχους…
Και αφού δεν ολοκληρώθηκε και δεν παραδόθηκε ποτέ το όλον έργο «εν έσχατους καιρούς» ως «τοπική τηλεδιοίκηση» επιχειρούν να «βαφτίσουν» στην κυβέρνηση τον τοπικό πίνακα χειρισμού στη Λάρισα, προκειμένου να στηρίξουν την επιχειρηματολογία που ανέπτυξε και ο υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης στη Βουλή, δεχόμενος πυρά από την Αντιπολίτευση.
Στο άκουσμα όλων αυτών που τις τελευταίες μέρες είδαν το φως της δημοσιότητας θα αναρωτιόταν κάποιος γιατί δεν ασκήθηκε έστω και ο παραμικρός κοινοβουλευτικός έλεγχος από τους Πολιτικούς αρχηγούς στη Βουλή, ώστε να ριχτεί φως σε μία τόσο σκοτεινή κατάσταση…
Η ανείπωτη τραγωδία με την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, επιβεβαίωσε, με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, τις διαχρονικές καταγγελίες μου στη Βουλή , στην εκπομπή μου , στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου καθώς επίσης και στους τρεις Οικονομικους Εισαγγελείς για την καταλήστευση του δημοσίου χρήματος, με τις διάσπαρτες εργολαβίες που δεν ολοκληρώνονται ποτέ και τις απευθείας αναθέσεις, με μοναδικό σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων συγκεκριμένων μεγαλοεργολάβων. Πρακτική που ακολουθείται στην Ελλάδα επί δεκαετίες και που μετέτρεψε το σιδηροδρομικό δίκτυο σε ένα απέραντο και αέναο εργοτάξιο, με τα τρένα να κυκλοφορούν χωρίς καμία σύγχρονη προδιαγραφή ασφαλείας, κυριολεκτικά στα «τυφλά».
Σε όλα τα ανωτέρω, δυστυχώς, έχω προ πολλού αναφερθεί και στους Εισαγγελείς κατά της διαφθοράς με την ιδιότητα του βουλευτού, καταθέτοντας ένα πλήθος 66 ερωτήσεων κοινοβουλευτικού ελέγχου, με τις οποίες στηλίτευα την καταλήστευση του δημοσίου χρήματος δια των έργων του ΟΣΕ, καθώς και την απουσία έργων για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας και της απαραίτητης ασφάλειας των σιδηροδρομικών γραμμών, δεδομένα που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία των Τεμπών και τον θάνατο 57 ανθρώπων.
Απο όταν ανέλαβε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το «τιμόνι» της χώρας δηλαδή το 2019, αυτά τα τέσσερα χρόνια τα πράγματα στους ελληνικούς σιδηροδρόμους δυστυχώς δεν διαφοροποιήθηκαν…
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη για να υπογράψει τη Συμπληρωματική Σύμβαση που επέτρεψε στο έργο να ξεκολλήσει χρειάστηκαν σχεδόν 2 χρόνια, κρυπτόμενη πίσω απο τη σύγκρουση μεταξύ των δύο εταιρειών της κοινοπραξίας …Δηλαδή, και η κυβέρνηση Μητσοτάκη με Υπουργό τον Κώστα Καραμανλή , ανέχθηκε και με τη νέα ηγεσία της ΕΡΓΟΣΕ τα παιγνίδια των δυο εταιρειών με τις μελέτες, που ανέβαζαν το κόστος .
Με αυτά και μ’ αυτά χάθηκε νέος πολύτιμος χρόνος, με αποτέλεσμα και επί κυβέρνησης Κ. Μητσοτακη η σύμβαση 717 να μη ολοκληρωθεί έγκαιρα, με συνέπεια να φτάσουμε στο τραγικό δυστύχημα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά με την υπ’ αρ. πρωτ.Δ14/α/6351/Φ-ΕΡΓΟΣΕ/12-01-2021 απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή δόθηκαν στην κοινοπραξία ακόμη 2.767.782,93 € ως αποζημίωση λόγω θετικών ζημιών για τις περιόδους 1/5/2019 έως 30/6/2019, 1/7/2019 έως 31/8/2019, 1/9/2019 έως 31/10/2019, 1/11/2019 έως 31/12/2019 και 1/1/2020 έως 31/3/2020.
Δηλαδή, ενώ το έργο είχε σταματήσει να εκτελείται με ξεκάθαρη υπαιτιότητα της κοινοπραξίας, λόγω της άρνησής της να συμμορφωθεί με τις συμβατικές της υποχρεώσεις, της αναγνωρίστηκαν και θετικές ζημιές για τις καθυστερήσεις(!!!).
Ο Κυρ. Μητσοτάκης γνώριζε τα πάντα γύρω από την σκανδαλώδη διαχείριση της υπόθεσης και για τα «δώρα» στους ΝΤΑΒΑΝΤΖΙΔΕΣ με ανοιχτή επιστολή μου προς τον Πρωθυπουργό την 07.09.2021, μεταξύ άλλων, του ανέφερα χαρακτηριστικά : «….. σε έχουν ενημερώσει ότι αυτά που γίνονται στην ΕΡΓΟΣΕ δεν γίνονται ούτε στην Κολομβία…
Είσαι ήδη ενήμερος πολλάκις για τα τεκταινόμενα στην ΕΡΓΟΣΕ με την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος μέσω των κοινοβουλευτικών μου παρεμβάσεων από το 2015 και δεν παρεμβαίνεις «ύποπτα»…
Εκεί στην ΕΡΓΟΣΕ δεν βάζουν μυαλό, ούτε με το πρόστιμο των 2.423.816,72€ της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ, βάσει του υπ’ αριθμό πρωτοκόλλου έγγραφο 457/8-2-2019έγγραφο της ΕΔΕΛ, ούτε με το πρόστιμο των 16.289.917,77€ της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ, βάσει του υπ’ αριθμού πρωτοκόλλου 6337/22-6-2021 εγγράφου του Υπουργείου, με το οποίο διαβίβασε το έγγραφο της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ.
Συγκεκριμένα του γράφω : «Όπως σε έχω ενημερώσει, το Φεβρουάριο του 2019, η ΕΔΕΛ επέβαλε το πρόστιμο των 2.423.816,72€ στην ΕΡΓΟΣΕ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, για κακοδιαχείριση και συγκεκριμένα γιατί οι μελέτες δεν φέραν την υπογραφή του παρόχου δάνειας εμπειρίας.
Δηλαδή, η ΕΡΓΟΣΕ, παρόλο το πρόστιμο της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ και αφού ήξερε από τον Φεβρουάριο του 2019 ότι θα αποξηλώσει τον εξοπλισμό HIMax που δεν έφερε την υπογραφή του παρόχου δάνειας εμπειρίας ALSTOM για το τμήμα Δομοκός – Λάρισα και μόνο, ο οποίος συμπεριλαμβανόταν στο συμβατικό αντικείμενο της σύμβασης 717, επέτρεπε σκοπίμως και παρανόμως στον εθνικό εργολάβο να συνεχίζει να παρέχει τον ίδιο μη εγκεκριμένο εξοπλισμό και να τον παραμετροποιεί σε τμήματα του έργου που δεν προβλεπόταν από τη σύμβαση και δεν αποτελούσαν συμβατικό αντικείμενο!
Οι εργασίες αυτές, πέραν όλων που σου εξήγησα ανωτέρω, είναι ΕΞΩΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ.
Πουθενά στη σύμβαση και στα συμβατικά τεύχη της 717 δεν περιγράφονται και πουθενά δεν αναφέρονται τέτοιου είδους εργασίες για το τμήμα Οινόη – Τιθορέα.
Και το χειρότερο;
Αυτές οι εργασίες και ο εξοπλισμός Κυριάκο μου, για το τμήμα Οινόη – Τιθορέα, ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ ΩΣ ΕΞΩΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ, όπως αναγράφεται επ’ ακριβώς: «Τονίζεται ότι η ΕΡΓΟΣΕ έχει εγκρίνει άλλον εξοπλισμό τηλεμετρίας (εξοπλισμός της εταιρείας HIMA), ο οποίος έχει εγκατασταθεί στο τμήμα Ορφανά – Λάρισα, ενώ για το τμήμα Οινόη – Τιθορέα έχει πιστοποιηθεί μέρος της δαπάνης του εξοπλισμού (μελέτη και εισκόμιση)», στην εισήγηση με αριθμό πρωτοκόλλου ΟΙΚ.1842/20/24-02-2020. Δηλαδή η ΕΡΓΟΣΕ, γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της το πρόστιμο της ΕΔΕΛ, αγνοεί και ενίοτε κοροϊδεύει την ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ και εκτελεί και αποζημιώνει μη συμβατικές εργασίες και εξοπλισμό».
Μετά από το πλήθος των ανωτέρω παρεμβάσεων και, ειδικότερα, των υπομνημάτων μου σε προανακριτικές αρχές για τις πολλαπλές «αμαρτίες» των πολιτικών προσώπων και των στελεχών, που έβαλαν την υπογραφή την υπογραφή τους στα τεράστια σκάνδαλα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, ουδέποτε διερευνήθηκαν σε βάθος, και για τούτο οι «εμπλεκόμενοι», συνεχίζουν προκλητικά να κάνουν όλοι τους ανήξερους για την πραγματική αιτία του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη και ετοιμάζονται όπως όλα δείχνουν να αποδώσουν το ατύχημα, ως συνήθως, στο «ανθρώπινο λάθος», ενώ γνωρίζουν ότι οι πραγματικοί ένοχοι για το έγκλημα των Τεμπών είναι αυτοί που επέτρεψαν να μην έχει ολοκληρωθεί το έργο της τηλεδιοίκησης και ασφάλειας των δρομολογίων, ενώ όμως έχουν χρυσοπληρωθεί τα συστήματα ασφαλείας των σιδηροδρόμων, τα οποία είναι αυταπόδεικτο ότι εκμηδενίζουν τις πιθανότητες να συμβούν ατυχήματα.
Πολύ φοβούμαστε, ότι, αν δεν υπάρξουν Δικαστικοί Λειτουργοί, που θα πάρουν πάνω τους την υπόθεση, θα επέλθει, αργά ή γρήγορα, κι εδώ ο πλήρης ενταφιασμός αυτών των τεράστιων σκανδάλων, όπως συνέβη με το μεγάλο σκάνδαλο της Siemens, πτυχές του οποίου, όπως αναφέρουμε παραπάνω, αφορούν και τον ΟΣΕ (Προαστιακός, Προγραμματικές Συμφωνίες και έργο του Ψηφιακού Ραδιοδικτύου GSM-R).
Αρχική Σελίδα | Login | Sitemap | Επικοινωνία |