Loading...
 Start Page

Αρ.Πρωτ.2228/20-12-2017

 

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

1) Σε απάντηση της Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 8857/19/09/17, με θέμα «Εκτός από τους συχνούς εκτροχιασμούς τρένων, εκτροχιάστηκε και το πλάνο της ΕΡΓΟΣΕ», κατά πάγια πλέον τακτική σας, μας διαβιβάσατε και πάλι έγγραφα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που σε καμιά περίπτωση δεν απαντούν στα ερωτήματα που σας θέσαμε, τα περισσότερα των οποίων εξάλλου πρέπει να απαντηθούν από σας και όχι από τις εταιρείες που εποπτεύετε.

 

Συγκεκριμένα:

 

α) Ο μεν ΟΣΕ, σε απάντηση του υπ’ αριθμό 11 ερωτήματός μας, μας παραπέμπει σε έγγραφά του, με τα οποία απάντησε, όπως ισχυρίζεται, στις Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε. με αριθμούς πρωτ. 6947/653/05-07-2017 και 7304/690/17-07-2017, στις οποίες όμως δεν μας απαντήσατε και επομένως δεν τα γνωρίζαμε…

Είναι ποτέ δυνατό, κύριε υπουργέ, οι υπηρεσίες σας να μην ελέγχουν τα έγγραφα που μας διαβιβάζουν και να σας εκθέτουν έτσι απροκάλυπτα; Εκτός κι αν βρήκαν την ευκαιρία να σας καλύψουν για την κοινοβουλευτικά απαράδεκτη ενέργειά σας να μην απαντήσετε στις παραπάνω ερωτήσεις μας. Δεν είδαν όμως, ότι ο ΟΣΕ με τα έγγραφα αυτά αφενός, όσο αφορά την Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 6947/653/05-07-2017, μας παραπέμπει στην ΕΡΓΟΣΕ, αν και είναι συνυπεύθυνος και συναυτουργός για όσα σκανδαλώδη σας καταγγείλαμε ότι έγιναν στη σύμβαση 717/2014, και αφετέρου, όσο αφορά την Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 7304/690/17-07-2017, μας παραπέμπει σε απαντήσεις που έδωσε σε προηγούμενες κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, αν και έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στα όσα καταγγείλαμε με την εν λόγω Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. ότι έγιναν στις Επιτροπές Παραλαβής των Υλικών της αμαρτωλής σύμβασης 994/2005, ενώ είναι συνυπεύθυνος και συναυτουργός με την ΕΡΓΟΣΕ στα όσα σας καταγγείλαμε ότι έγιναν στη σύμβαση 751/2016;

 

β) Η δε ΕΡΓΟΣΕ, δεν απάντησε στα ερωτήματά μας με αριθμό 1,6,9,10 και 12, ενώ δεν απάντησε, έστω και κατόπιν εορτής, σε κανένα από τα ερωτήματα που την αφορούσαν και σας είχαμε θέσει με τις παραπάνω Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε. με αριθμούς πρωτ. 6947/653/05-07-2017 και 7304/690/17-07-2017, στις οποίες δεν μας απαντήσατε.

- Όσο αφορά το ερώτημά μας με αριθμό 2, αποσιωπώντας τις ευθύνες της για την καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στη δημοπράτηση των έργων, αρκέστηκε στην παρουσίαση του ετήσιου προγραμματισμού των έργων της και ανέφερε ότι η δημοπράτηση των έργων αυτών «προβλέπεται να πραγματοποιηθεί έως τις 31/12/2017».

Όσο αφορά όμως τις προβλέψεις της, κύριε υπουργέ, η ΕΡΓΟΣΕ, είναι εντελώς αναξιόπιστη και σας έχει εκθέσει επανειλημμένα, αφού σπεύσατε να υιοθετήσετε τις προβλέψεις της, όσο αφορά την αποπεράτωση των συμβάσεων 717/2014 και 751/2016, αλλά και όσο αφορά τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα και στο τμήμα Τιθορέα-Λειανοκλάδι, και έχετε εκτεθεί και εσείς.

- Όσο αφορά τη διασύνδεση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο με τη Σφίγγα (ερωτήματα 4,5, 7 και 8) η ΕΡΓΟΣΕ δεν απαντά ευθέως στα ερωτήματα που θέσαμε, αλλά αναφέρει απλά ότι «ουδέποτε η ΕΡΓΟΣΕ συμπεριέλαβε στον προγραμματισμό της τέτοιο έργο». Αλλά το δημοσίευμα δεν ανέφερε, ότι το έργο αυτό έχει συμπεριληφθεί στον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά ότι «στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ εμφανίζονται να σχεδιάζουν φαραωνικά έργα, που είναι τεχνικά δύσκολα και οικονομικά ασύμφορα, όπως η διασύνδεση του (υπό σχεδιασμό εδώ και 40 χρόνια) εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο με τη Σφίγγα (Θήβα)». Η απάντηση, δηλαδή, της ΕΡΓΟΣΕ είναι «άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε» και «πού πας Γιάννη, κουκιά σπέρνω». Ο χρόνος όμως θα δείξει, κύριε υπουργέ, ποια είναι η πραγματικότητα, γιατί, όπως αναφέρουμε και στην παραπάνω Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε., το εν λόγω έργο «αποτελεί συνεχή επιδίωξη των «εθνικών εργολάβων», των οποίων τις επιθυμίες ικανοποιούν και προωθούν πάντα οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.

- Όσο αφορά το ερώτημά μας 9 (εκ παραδρομής υπάρχουν δυο ερωτήματα με αριθμό 9), αν αληθεύουν οι πληροφορίες του παραπάνω δημοσιεύματος, ότι «οι αργές διαδικασίες με τις απαλλοτριώσεις έχουν οδηγήσει σε προσφυγή του εργολάβου που έχει αναλάβει το τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη» και ότι «ο εργολάβος (η ΜΕΤΚΑ που απορροφήθηκε από τη Μυτιληναίος) διεκδικεί 16 εκατ. ευρώ για «περιπορείες» και όλα δείχνουν πως θα δικαιωθεί», η ΕΡΓΟΣΕ ουσιαστικά επιβεβαιώνει με την απάντησή της το δημοσίευμα…

Ως πότε όμως, κύριε υπουργέ, οι υπηρεσίες σας με τις πράξεις ή τις παραλείψεις τους θα στρώνουν το χαλί για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων πολλών εκατομμυρίων ευρώ από τους εργολάβους, που εκτελούν τα έργα τους;

 

2) Τους τελευταίους έξι μήνες, αλλά ιδιαιτέρως το τελευταίο τρίμηνο του έτους, η ΕΡΓΟΣΕ επιδίδεται σε επικοινωνιακά και άλλα τεχνάσματα, με στόχο να μη βρεθεί εκτεθειμένη απέναντί σας, που, αν και σας προειδοποιήσαμε, εμπιστευθήκατε τις διαβεβαιώσεις και τις προβλέψεις της και με δημόσιες δηλώσεις σας δεσμευθήκατε για το χρόνο αποπεράτωσης εκτελούμενων έργων ή για το χρόνο δημοπράτησης νέων έργων.

Έτσι, η αποπεράτωση της ηλεκτροκίνησης στο σταθμό Αθηνών στα πλαίσια της σύμβασης 751/2016, που σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και με δημόσιες δηλώσεις σας θα γινόταν από τον περασμένο Απρίλιο, έγινε τελικά, αφού μεσολάβησαν όσα σας καταγγείλαμε με την υπ’ αρ. πρωτ. 7304/690/17-07-2017 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε., για μέρος μόνο του σταθμού, στις 2/8/2017.

Όμως, κύριε υπουργέ, σαν να μη συνέβη καμιά καθυστέρηση και τίποτα από όσα σας καταγγείλαμε, παρέστητε στα μαϊμού εγκαίνια του σταθμού Αθηνών που διοργάνωσαν ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ και κάνατε και πανηγυρικές δηλώσεις.

 

Σύμφωνα επίσης με το δελτίο τύπου (http://www.yme.gr/?aid=5625&tid=21) του υπουργείου σας, που εκδόθηκε εκείνη τη μέρα, στην ομιλία σας δεσμευθήκατε, κύριε υπουργέ, ότι:

 

• από τον Οκτώβριο τα δρομολόγια θα γίνονται χωρίς μετεπιβίβαση από Πειραιά,

• τέλος Νοεμβρίου θα φτάνει ο επιβάτης χωρίς μετεπιβίβαση στο Λιανοκλάδι,

• το φθινόπωρο προκηρύσσεται η υπογειοποίηση των Σεπολίων και η Β΄ φάση του

Σταθμού Λαρίσης

• από το Δεκέμβριο θα αποκατασταθούν πλήρως και προσαυξημένα όλα τα δρομολόγια

που διακόπτονται ή μειώνονται για τεχνικούς λόγους.

Επίσης είπατε, κύριε υπουργέ, ότι «Τον Σεπτέμβριο θα δημοπρατηθούν τα δύο έργα, η δεύτερη φάση του Σταθμού Λαρίσης και όλα τα υπόλοιπα που έχουν να κάνουν μέχρι την Πάτρα.

Ποια από τα παραπάνω, κύριε υπουργέ, έχουν γίνει και ποια έγιναν στην ώρα τους;

● Έγιναν πραγματικότητα τα δρομολόγια χωρίς μετεπιβίβαση από Πειραιά;

●Τέλος Νοεμβρίου έφτασε ο επιβάτης χωρίς μετεπιβίβαση στο Λιανοκλάδι;

●Η προκήρυξη του έργου με Α.Δ. 2507 για την υπογειοποίηση των Σεπολίων προκηρύχθηκε στις 29.11.2017 από την ΕΡΓΟΣΕ και η ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού ορίστηκε για τις 28-12-2017, δηλαδή μόλις και με τα βίας εντός του 2017, ενώ η ΕΡΓΟΣΕ είχε ανακοινώσει ότι το έργο θα είχε προκηρυχθεί από τον Σεπτέμβριο.

Επίσης, οι διαγωνισμοί για τη Β΄ φάση του Σταθμού Λαρίσης, όπως και για «τα υπόλοιπα που έχουν να κάνουν μέχρι την Πάτρα» έργα δεν έχουν προκηρυχθεί ακόμη από την ΕΡΓΟΣΕ, παρά τις δεσμεύσεις σας.

● Αποκαταστάθηκαν πλήρως και προσαυξημένα όλα τα δρομολόγια που διακόπηκαν ή μειώθηκαν για τεχνικούς λόγους, όταν στις 2/8/2017 άρχισε η λειτουργία της ηλεκτροκίνησης μέχρι τον σταθμό Αθηνών;

Αναρωτιόμαστε μετά τα παραπάνω, κύριε υπουργέ, πως είναι δυνατό να εμπιστεύεστε ακόμη την ΕΡΓΟΣΕ, όταν είναι προφανές ότι σας εκθέτει, αφού σας παρασύρει σε δημόσιες δεσμεύσεις για τον χρόνο αποπεράτωσης ή προκήρυξης των έργων της, που στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν επαληθεύονται ή γίνονται με μεγάλη καθυστέρηση.

Τελευταίο κρούσμα παραπλάνησής σας από την ΕΡΓΟΣΕ, προφανώς για να μην εκτεθεί για μια ακόμη φορά απέναντί σας, είναι το επικοινωνιακό σώου που έχει στηθεί, ότι δήθεν επίκειται εντός του Δεκεμβρίου η δρομολόγηση ηλεκτροκίνητων τρένων από Πειραιά έως το Λιανοκλάδι. Αλλά επί αυτού σας επισημαίνουμε, ότι αφενός η δρομολόγηση ηλεκτροκίνητων τρένων στο τμήμα Πειραιάς- Σταθμός Αθηνών δεν έχει γίνει ακόμη, παρά τις δεσμεύσεις σας, ότι αυτό θα γινόταν αρχικά μέχρι τον περασμένο Ιούνιο και στη συνέχεια μέχρι τον Οκτώβριο, και αφετέρου η τροφοδοσία με ηλεκτρική ενέργεια των ηλεκτροκίνητων τρένων στο τμήμα Τιθορέα- Λιανοκλάδι, σύμφωνα με πολύ αξιόπιστες πληροφορίες μας, είναι αδύνατη, γιατί αφενός ο υποσταθμός της Ανθήλης δεν είναι ακόμη έτοιμος, ενώ στον υποσταθμό του Κηφισού, κοντά στη Τιθορέα, εκκρεμεί η παραγγελία ενός από τους δυο μετασχηματιστές ισχύος, που είναι αναγκαίοι για την τροφοδοσία των εκατέρωθεν τμημάτων. Το γεγονός αυτό πιστοποιείται και από δημοσίευμα του site των μηχανοδηγών ΟΣΕ στις 14/122017, τα οποίο αναφέρει επί λέξει ότι:

«Αυτό όμως που πρέπει να ξεκαθαρισθεί, είναι ότι αν η διπλή γραμμή δοθεί μέχρι το τέλος του έτους προς χρήση, το κομμάτι Τιθορέα – Λιανοκλάδι θα εξακολουθήσει να λειτουργεί με ντιζελομηχανή, τουλάχιστον μέχρι τον προσεχή Απρίλη. Τότε αναμένεται να ολοκληρωθεί η ηλεκτρική σύνδεση των σηράγγων».

 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

 

1) Γιατί καθυστερεί τόσο η παράδοση των εκκρεμούντων εδώ και αρκετό καιρό έργων, όσο και η δημοπράτηση των έργων, που θα ολοκληρώσουν επιτέλους το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας;

 

2) Πότε θα γίνει τελικά η παράδοση των έργων των συμβάσεων 751/2015, 700/2013, 717/2014 και 635/2014; Όσο αφορά τη σύμβαση 635/2014 , πότε θα παραδοθούν τα τμήματα Τιθορέα –Λιανοκλάδι και Λιανοκλάδι – Δομοκός και θα καταστεί δυνατή η κυκλοφορία σ’ αυτά ηλεκτροκίνητων τρένων;

 

3) Πότε θα γίνει τελικά η δημοπράτηση των έργων που δεσμευτήκατε ότι θα γίνει μέχρι το περασμένο φθινόπωρο;

 

4) Αληθεύουν οι πληροφορίες του δημοσιεύματος στις 31 Αυγούστου 2017 του έγκριτου δημοσιογράφου Φώτη Κόλλια στο οικονομικό site «euro2day.gr» και στην εφημερίδα «δημοκρατία», ότι «δυστοκία για την προώθηση των νέων έργων, που σύμφωνα με τις εξαγγελίες θα είχαν προκηρυχθεί στο πρώτο εξάμηνο, αλλά και οι καθυστερήσεις στην προώθηση μελετών, προκαλούν ανησυχία στο υπουργείο Υποδομών»; Θα μας απαντήσετε σ’ αυτό μας το ερώτημα, στο οποίο δεν μπορεί φυσικά να απαντήσει η ΕΡΓΟΣΕ ή δεν θα απαντήσετε και πάλι;

 

5) Μέχρι πότε θα εμπιστεύεστε την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία, όπως προκύπτει από τα παραπάνω, σας έχει εκθέσει επανειλημμένως, αφού οι δημόσιες δηλώσεις και δεσμεύσεις σας για την παράδοση ή την προκήρυξη των έργων της διαψεύδονται συνεχώς;

 

6) Αληθεύουν οι πληροφορίες του παραπάνω δημοσιεύματος, ότι, την ώρα που υπάρχουν οι εν λόγω καθυστερήσεις στη δημοπράτηση έργων και μελετών, «στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ εμφανίζονται να σχεδιάζουν φαραωνικά έργα, που είναι τεχνικά δύσκολα και οικονομικά ασύμφορα, όπως η διασύνδεση του (υπό σχεδιασμό εδώ και 40 χρόνια) εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο με τη Σφίγγα (Θήβα)»; Είναι στους σχεδιασμούς τους και όχι στον προγραμματισμό τους η εν λόγω διασύνδεση; Υπάρχουν σχετικές μελέτες ή όχι; Θα απαντήσουν ευθέως ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ ή θα παίζουν με τις λέξεις;

 

7) Γνωρίζετε, ότι η κατασκευή του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Ρέντη - Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών - Τρεις Γέφυρες, με σηματοδότηση αμφίδρομης κυκλοφορίας, προωθήθηκε για να εξυπηρετήσει το αυξημένο πλέγμα δρομολογίων, λόγω του προαστιακού σιδηροδρόμου και λόγω της αύξησης του μεταφορικού έργου από τη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο;

 

8) Όσο αφορά τα αιτήματα και τις αξιώσεις του εργολάβου(η ΜΕΤΚΑ που απορροφήθηκε από τη Μυτιληναίος) που έχει αναλάβει το τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, πως αναλύονται, σε τι ποσό φτάνει το κάθε αίτημα ή αξίωση, και ποια από αυτά έχουν ήδη πληρωθεί ή έχει ληφθεί απόφαση για την πληρωμή τους;

 

9) Αληθεύουν οι πληροφορίες του παραπάνω δημοσιεύματος, ότι στην ΕΡΓΟΣΕ «πρώην διευθυντές οι οποίοι είχαν τοποθετηθεί (και στη συνέχεια «ξηλωθεί») από διοικήσεις που είχαν διοριστεί από προηγούμενες κυβερνήσεις, να επιστρέφουν σήμερα πανηγυρικά σε καίριες θέσεις»;

 

10) Είναι ποτέ δυνατό στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, που κατηγορούνται για κακούργημα, να τοποθετούνται σε θέσεις επίβλεψης σημαντικών έργων; Έχετε σχετική ενημέρωση από τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, ο οποίος ήταν προηγουμένως Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ και γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις, ή και η σημερινή Διοίκηση είναι έρμαιο ενός παγιωμένου συστήματος, που ο μόνος του στόχος είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των «εθνικών εργολάβων» και όχι η προώθηση και η ολοκλήρωση των έργων;

 

11) Θα απαντήσετε, έστω και τώρα που έληξε η προβλεπόμενη από τον Κανονισμό της Βουλής προθεσμία, στις παραπάνω Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε. με αριθμούς πρωτ. 6947/653/05-07-2017 και 7304/690/17-07-2017, ή θα μας αναγκάσετε να τις επανακαταθέσουμε;

 

12) Ποιος είναι ο λόγος που κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής δεν απαντάτε σε μερικές από τις κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, ενώ στις υπόλοιπες μας διαβιβάζετε απλά και χωρίς να ελέγξετε την πληρότητα και την ακρίβεια των απαντήσεών τους,, απαντήσεις του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που έχουν κάθε λόγο να αποποιούνται και να συγκαλύπτουν τις ευθύνες τους;

 

13) Μεταξύ των υλικών που εκλάπησαν ή εκποιήθηκαν ως «άχρηστα» υλικά από την εγκληματική οργάνωση που εξαρθρώθηκε τελευταία, υπάρχουν υλικά σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης και στα πλαίσια ποιων συμβάσεων είχε γίνει η προμήθεια ή η προσκόμισή τους; Αληθεύουν οι δημοσιογραφικές πληροφορίες(δημοσίευμα του Α. Ζαμπούκα στο liberal.gr στις 19/12/2017), ότι ο φερόμενος ως εμπλεκόμενος στην εγκληματική οργάνωση Προϊστάμενος Διεύθυνσης του ΟΣΕ «ήταν επιλογή της σημερινής διοίκησης η οποία τον επέβαλε, εκτοπίζοντας άλλους παλαιότερους συναδέλφους, μετά από πιέσεις που τους ασκήθηκαν σχετικά με την διαχείριση εργολαβιών»;

 

 

Ο Ερωτών Βουλευτής

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

Κοινοποίηση: Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Οικονομικούς Εισαγγελείς, Εισαγγελέα Εγκλημάτων Διαφθοράς, Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων (Σ.Ε.Δ.Ε), Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών (Σ.Ε.Ε.Υ.Υ.ΜΕ.) .

 

 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι.ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

Βουλευτής Ν. Αχαΐας – Ανεξάρτητος

 

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Οι καθυστερήσεις των υπό εκτέλεση και προς δημοπράτηση έργων της ΕΡΓΟΣΕ»

1) Σε απάντηση της Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 8857/19/09/17, με θέμα «Εκτός από τους συχνούς εκτροχιασμούς τρένων, εκτροχιάστηκε και το πλάνο της ΕΡΓΟΣΕ», κατά πάγια πλέον τακτική σας, μας διαβιβάσατε και πάλι έγγραφα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που σε καμιά περίπτωση δεν απαντούν στα ερωτήματα που σας θέσαμε, τα περισσότερα των οποίων εξάλλου πρέπει να απαντηθούν από σας και όχι από τις εταιρείες που εποπτεύετε.

 

Συγκεκριμένα:

 

α) Ο μεν ΟΣΕ, σε απάντηση του υπ’ αριθμό 11 ερωτήματός μας, μας παραπέμπει σε έγγραφά του, με τα οποία απάντησε, όπως ισχυρίζεται, στις Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε. με αριθμούς πρωτ. 6947/653/05-07-2017 και 7304/690/17-07-2017, στις οποίες όμως δεν μας απαντήσατε και επομένως δεν τα γνωρίζαμε…

Είναι ποτέ δυνατό, κύριε υπουργέ, οι υπηρεσίες σας να μην ελέγχουν τα έγγραφα που μας διαβιβάζουν και να σας εκθέτουν έτσι απροκάλυπτα; Εκτός κι αν βρήκαν την ευκαιρία να σας καλύψουν για την κοινοβουλευτικά απαράδεκτη ενέργειά σας να μην απαντήσετε στις παραπάνω ερωτήσεις μας. Δεν είδαν όμως, ότι ο ΟΣΕ με τα έγγραφα αυτά αφενός, όσο αφορά την Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 6947/653/05-07-2017, μας παραπέμπει στην ΕΡΓΟΣΕ, αν και είναι συνυπεύθυνος και συναυτουργός για όσα σκανδαλώδη σας καταγγείλαμε ότι έγιναν στη σύμβαση 717/2014, και αφετέρου, όσο αφορά την Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. με αρ. πρωτ. 7304/690/17-07-2017, μας παραπέμπει σε απαντήσεις που έδωσε σε προηγούμενες κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, αν και έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στα όσα καταγγείλαμε με την εν λόγω Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε. ότι έγιναν στις Επιτροπές Παραλαβής των Υλικών της αμαρτωλής σύμβασης 994/2005, ενώ είναι συνυπεύθυνος και συναυτουργός με την ΕΡΓΟΣΕ στα όσα σας καταγγείλαμε ότι έγιναν στη σύμβαση 751/2016;

 

β) Η δε ΕΡΓΟΣΕ, δεν απάντησε στα ερωτήματά μας με αριθμό 1,6,9,10 και 12, ενώ δεν απάντησε, έστω και κατόπιν εορτής, σε κανένα από τα ερωτήματα που την αφορούσαν και σας είχαμε θέσει με τις παραπάνω Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε. με αριθμούς πρωτ. 6947/653/05-07-2017 και 7304/690/17-07-2017, στις οποίες δεν μας απαντήσατε.

- Όσο αφορά το ερώτημά μας με αριθμό 2, αποσιωπώντας τις ευθύνες της για την καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στη δημοπράτηση των έργων, αρκέστηκε στην παρουσίαση του ετήσιου προγραμματισμού των έργων της και ανέφερε ότι η δημοπράτηση των έργων αυτών «προβλέπεται να πραγματοποιηθεί έως τις 31/12/2017».

Όσο αφορά όμως τις προβλέψεις της, κύριε υπουργέ, η ΕΡΓΟΣΕ, είναι εντελώς αναξιόπιστη και σας έχει εκθέσει επανειλημμένα, αφού σπεύσατε να υιοθετήσετε τις προβλέψεις της, όσο αφορά την αποπεράτωση των συμβάσεων 717/2014 και 751/2016, αλλά και όσο αφορά τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα και στο τμήμα Τιθορέα-Λειανοκλάδι, και έχετε εκτεθεί και εσείς.

- Όσο αφορά τη διασύνδεση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο με τη Σφίγγα (ερωτήματα 4,5, 7 και 8) η ΕΡΓΟΣΕ δεν απαντά ευθέως στα ερωτήματα που θέσαμε, αλλά αναφέρει απλά ότι «ουδέποτε η ΕΡΓΟΣΕ συμπεριέλαβε στον προγραμματισμό της τέτοιο έργο». Αλλά το δημοσίευμα δεν ανέφερε, ότι το έργο αυτό έχει συμπεριληφθεί στον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά ότι «στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ εμφανίζονται να σχεδιάζουν φαραωνικά έργα, που είναι τεχνικά δύσκολα και οικονομικά ασύμφορα, όπως η διασύνδεση του (υπό σχεδιασμό εδώ και 40 χρόνια) εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο με τη Σφίγγα (Θήβα)». Η απάντηση, δηλαδή, της ΕΡΓΟΣΕ είναι «άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε» και «πού πας Γιάννη, κουκιά σπέρνω». Ο χρόνος όμως θα δείξει, κύριε υπουργέ, ποια είναι η πραγματικότητα, γιατί, όπως αναφέρουμε και στην παραπάνω Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε., το εν λόγω έργο «αποτελεί συνεχή επιδίωξη των «εθνικών εργολάβων», των οποίων τις επιθυμίες ικανοποιούν και προωθούν πάντα οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.

- Όσο αφορά το ερώτημά μας 9 (εκ παραδρομής υπάρχουν δυο ερωτήματα με αριθμό 9), αν αληθεύουν οι πληροφορίες του παραπάνω δημοσιεύματος, ότι «οι αργές διαδικασίες με τις απαλλοτριώσεις έχουν οδηγήσει σε προσφυγή του εργολάβου που έχει αναλάβει το τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη» και ότι «ο εργολάβος (η ΜΕΤΚΑ που απορροφήθηκε από τη Μυτιληναίος) διεκδικεί 16 εκατ. ευρώ για «περιπορείες» και όλα δείχνουν πως θα δικαιωθεί», η ΕΡΓΟΣΕ ουσιαστικά επιβεβαιώνει με την απάντησή της το δημοσίευμα…

Ως πότε όμως, κύριε υπουργέ, οι υπηρεσίες σας με τις πράξεις ή τις παραλείψεις τους θα στρώνουν το χαλί για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων πολλών εκατομμυρίων ευρώ από τους εργολάβους, που εκτελούν τα έργα τους;

 

2) Τους τελευταίους έξι μήνες, αλλά ιδιαιτέρως το τελευταίο τρίμηνο του έτους, η ΕΡΓΟΣΕ επιδίδεται σε επικοινωνιακά και άλλα τεχνάσματα, με στόχο να μη βρεθεί εκτεθειμένη απέναντί σας, που, αν και σας προειδοποιήσαμε, εμπιστευθήκατε τις διαβεβαιώσεις και τις προβλέψεις της και με δημόσιες δηλώσεις σας δεσμευθήκατε για το χρόνο αποπεράτωσης εκτελούμενων έργων ή για το χρόνο δημοπράτησης νέων έργων.

Έτσι, η αποπεράτωση της ηλεκτροκίνησης στο σταθμό Αθηνών στα πλαίσια της σύμβασης 751/2016, που σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και με δημόσιες δηλώσεις σας θα γινόταν από τον περασμένο Απρίλιο, έγινε τελικά, αφού μεσολάβησαν όσα σας καταγγείλαμε με την υπ’ αρ. πρωτ. 7304/690/17-07-2017 Ερώτησή μας & Α.Κ.Ε., για μέρος μόνο του σταθμού, στις 2/8/2017.

Όμως, κύριε υπουργέ, σαν να μη συνέβη καμιά καθυστέρηση και τίποτα από όσα σας καταγγείλαμε, παρέστητε στα μαϊμού εγκαίνια του σταθμού Αθηνών που διοργάνωσαν ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ και κάνατε και πανηγυρικές δηλώσεις.

 

Σύμφωνα επίσης με το δελτίο τύπου (http://www.yme.gr/?aid=5625&tid=21) του υπουργείου σας, που εκδόθηκε εκείνη τη μέρα, στην ομιλία σας δεσμευθήκατε, κύριε υπουργέ, ότι:

 

• από τον Οκτώβριο τα δρομολόγια θα γίνονται χωρίς μετεπιβίβαση από Πειραιά,

• τέλος Νοεμβρίου θα φτάνει ο επιβάτης χωρίς μετεπιβίβαση στο Λιανοκλάδι,

• το φθινόπωρο προκηρύσσεται η υπογειοποίηση των Σεπολίων και η Β΄ φάση του

Σταθμού Λαρίσης

• από το Δεκέμβριο θα αποκατασταθούν πλήρως και προσαυξημένα όλα τα δρομολόγια

που διακόπτονται ή μειώνονται για τεχνικούς λόγους.

Επίσης είπατε, κύριε υπουργέ, ότι «Τον Σεπτέμβριο θα δημοπρατηθούν τα δύο έργα, η δεύτερη φάση του Σταθμού Λαρίσης και όλα τα υπόλοιπα που έχουν να κάνουν μέχρι την Πάτρα.

Ποια από τα παραπάνω, κύριε υπουργέ, έχουν γίνει και ποια έγιναν στην ώρα τους;

● Έγιναν πραγματικότητα τα δρομολόγια χωρίς μετεπιβίβαση από Πειραιά;

●Τέλος Νοεμβρίου έφτασε ο επιβάτης χωρίς μετεπιβίβαση στο Λιανοκλάδι;

●Η προκήρυξη του έργου με Α.Δ. 2507 για την υπογειοποίηση των Σεπολίων προκηρύχθηκε στις 29.11.2017 από την ΕΡΓΟΣΕ και η ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού ορίστηκε για τις 28-12-2017, δηλαδή μόλις και με τα βίας εντός του 2017, ενώ η ΕΡΓΟΣΕ είχε ανακοινώσει ότι το έργο θα είχε προκηρυχθεί από τον Σεπτέμβριο.

Επίσης, οι διαγωνισμοί για τη Β΄ φάση του Σταθμού Λαρίσης, όπως και για «τα υπόλοιπα που έχουν να κάνουν μέχρι την Πάτρα» έργα δεν έχουν προκηρυχθεί ακόμη από την ΕΡΓΟΣΕ, παρά τις δεσμεύσεις σας.

● Αποκαταστάθηκαν πλήρως και προσαυξημένα όλα τα δρομολόγια που διακόπηκαν ή μειώθηκαν για τεχνικούς λόγους, όταν στις 2/8/2017 άρχισε η λειτουργία της ηλεκτροκίνησης μέχρι τον σταθμό Αθηνών;

Αναρωτιόμαστε μετά τα παραπάνω, κύριε υπουργέ, πως είναι δυνατό να εμπιστεύεστε ακόμη την ΕΡΓΟΣΕ, όταν είναι προφανές ότι σας εκθέτει, αφού σας παρασύρει σε δημόσιες δεσμεύσεις για τον χρόνο αποπεράτωσης ή προκήρυξης των έργων της, που στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν επαληθεύονται ή γίνονται με μεγάλη καθυστέρηση.

Τελευταίο κρούσμα παραπλάνησής σας από την ΕΡΓΟΣΕ, προφανώς για να μην εκτεθεί για μια ακόμη φορά απέναντί σας, είναι το επικοινωνιακό σώου που έχει στηθεί, ότι δήθεν επίκειται εντός του Δεκεμβρίου η δρομολόγηση ηλεκτροκίνητων τρένων από Πειραιά έως το Λιανοκλάδι. Αλλά επί αυτού σας επισημαίνουμε, ότι αφενός η δρομολόγηση ηλεκτροκίνητων τρένων στο τμήμα Πειραιάς- Σταθμός Αθηνών δεν έχει γίνει ακόμη, παρά τις δεσμεύσεις σας, ότι αυτό θα γινόταν αρχικά μέχρι τον περασμένο Ιούνιο και στη συνέχεια μέχρι τον Οκτώβριο, και αφετέρου η τροφοδοσία με ηλεκτρική ενέργεια των ηλεκτροκίνητων τρένων στο τμήμα Τιθορέα- Λιανοκλάδι, σύμφωνα με πολύ αξιόπιστες πληροφορίες μας, είναι αδύνατη, γιατί αφενός ο υποσταθμός της Ανθήλης δεν είναι ακόμη έτοιμος, ενώ στον υποσταθμό του Κηφισού, κοντά στη Τιθορέα, εκκρεμεί η παραγγελία ενός από τους δυο μετασχηματιστές ισχύος, που είναι αναγκαίοι για την τροφοδοσία των εκατέρωθεν τμημάτων. Το γεγονός αυτό πιστοποιείται και από δημοσίευμα του site των μηχανοδηγών ΟΣΕ στις 14/122017, τα οποίο αναφέρει επί λέξει ότι:

«Αυτό όμως που πρέπει να ξεκαθαρισθεί, είναι ότι αν η διπλή γραμμή δοθεί μέχρι το τέλος του έτους προς χρήση, το κομμάτι Τιθορέα – Λιανοκλάδι θα εξακολουθήσει να λειτουργεί με ντιζελομηχανή, τουλάχιστον μέχρι τον προσεχή Απρίλη. Τότε αναμένεται να ολοκληρωθεί η ηλεκτρική σύνδεση των σηράγγων».

 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

 

1) Γιατί καθυστερεί τόσο η παράδοση των εκκρεμούντων εδώ και αρκετό καιρό έργων, όσο και η δημοπράτηση των έργων, που θα ολοκληρώσουν επιτέλους το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας;

 

2) Πότε θα γίνει τελικά η παράδοση των έργων των συμβάσεων 751/2015, 700/2013, 717/2014 και 635/2014; Όσο αφορά τη σύμβαση 635/2014 , πότε θα παραδοθούν τα τμήματα Τιθορέα –Λιανοκλάδι και Λιανοκλάδι – Δομοκός και θα καταστεί δυνατή η κυκλοφορία σ’ αυτά ηλεκτροκίνητων τρένων;

 

3) Πότε θα γίνει τελικά η δημοπράτηση των έργων που δεσμευτήκατε ότι θα γίνει μέχρι το περασμένο φθινόπωρο;

 

4) Αληθεύουν οι πληροφορίες του δημοσιεύματος στις 31 Αυγούστου 2017 του έγκριτου δημοσιογράφου Φώτη Κόλλια στο οικονομικό site «euro2day.gr» και στην εφημερίδα «δημοκρατία», ότι «δυστοκία για την προώθηση των νέων έργων, που σύμφωνα με τις εξαγγελίες θα είχαν προκηρυχθεί στο πρώτο εξάμηνο, αλλά και οι καθυστερήσεις στην προώθηση μελετών, προκαλούν ανησυχία στο υπουργείο Υποδομών»; Θα μας απαντήσετε σ’ αυτό μας το ερώτημα, στο οποίο δεν μπορεί φυσικά να απαντήσει η ΕΡΓΟΣΕ ή δεν θα απαντήσετε και πάλι;

 

5) Μέχρι πότε θα εμπιστεύεστε την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία, όπως προκύπτει από τα παραπάνω, σας έχει εκθέσει επανειλημμένως, αφού οι δημόσιες δηλώσεις και δεσμεύσεις σας για την παράδοση ή την προκήρυξη των έργων της διαψεύδονται συνεχώς;

 

6) Αληθεύουν οι πληροφορίες του παραπάνω δημοσιεύματος, ότι, την ώρα που υπάρχουν οι εν λόγω καθυστερήσεις στη δημοπράτηση έργων και μελετών, «στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ εμφανίζονται να σχεδιάζουν φαραωνικά έργα, που είναι τεχνικά δύσκολα και οικονομικά ασύμφορα, όπως η διασύνδεση του (υπό σχεδιασμό εδώ και 40 χρόνια) εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο με τη Σφίγγα (Θήβα)»; Είναι στους σχεδιασμούς τους και όχι στον προγραμματισμό τους η εν λόγω διασύνδεση; Υπάρχουν σχετικές μελέτες ή όχι; Θα απαντήσουν ευθέως ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ ή θα παίζουν με τις λέξεις;

 

7) Γνωρίζετε, ότι η κατασκευή του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα Ρέντη - Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών - Τρεις Γέφυρες, με σηματοδότηση αμφίδρομης κυκλοφορίας, προωθήθηκε για να εξυπηρετήσει το αυξημένο πλέγμα δρομολογίων, λόγω του προαστιακού σιδηροδρόμου και λόγω της αύξησης του μεταφορικού έργου από τη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο;

 

8) Όσο αφορά τα αιτήματα και τις αξιώσεις του εργολάβου(η ΜΕΤΚΑ που απορροφήθηκε από τη Μυτιληναίος) που έχει αναλάβει το τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, πως αναλύονται, σε τι ποσό φτάνει το κάθε αίτημα ή αξίωση, και ποια από αυτά έχουν ήδη πληρωθεί ή έχει ληφθεί απόφαση για την πληρωμή τους;

 

9) Αληθεύουν οι πληροφορίες του παραπάνω δημοσιεύματος, ότι στην ΕΡΓΟΣΕ «πρώην διευθυντές οι οποίοι είχαν τοποθετηθεί (και στη συνέχεια «ξηλωθεί») από διοικήσεις που είχαν διοριστεί από προηγούμενες κυβερνήσεις, να επιστρέφουν σήμερα πανηγυρικά σε καίριες θέσεις»;

 

10) Είναι ποτέ δυνατό στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, που κατηγορούνται για κακούργημα, να τοποθετούνται σε θέσεις επίβλεψης σημαντικών έργων; Έχετε σχετική ενημέρωση από τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, ο οποίος ήταν προηγουμένως Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ και γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις, ή και η σημερινή Διοίκηση είναι έρμαιο ενός παγιωμένου συστήματος, που ο μόνος του στόχος είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των «εθνικών εργολάβων» και όχι η προώθηση και η ολοκλήρωση των έργων;

 

11) Θα απαντήσετε, έστω και τώρα που έληξε η προβλεπόμενη από τον Κανονισμό της Βουλής προθεσμία, στις παραπάνω Ερωτήσεις μας & Α.Κ.Ε. με αριθμούς πρωτ. 6947/653/05-07-2017 και 7304/690/17-07-2017, ή θα μας αναγκάσετε να τις επανακαταθέσουμε;

 

12) Ποιος είναι ο λόγος που κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής δεν απαντάτε σε μερικές από τις κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις, ενώ στις υπόλοιπες μας διαβιβάζετε απλά και χωρίς να ελέγξετε την πληρότητα και την ακρίβεια των απαντήσεών τους,, απαντήσεις του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που έχουν κάθε λόγο να αποποιούνται και να συγκαλύπτουν τις ευθύνες τους;

 

13) Μεταξύ των υλικών που εκλάπησαν ή εκποιήθηκαν ως «άχρηστα» υλικά από την εγκληματική οργάνωση που εξαρθρώθηκε τελευταία, υπάρχουν υλικά σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης και στα πλαίσια ποιων συμβάσεων είχε γίνει η προμήθεια ή η προσκόμισή τους; Αληθεύουν οι δημοσιογραφικές πληροφορίες(δημοσίευμα του Α. Ζαμπούκα στο liberal.gr στις 19/12/2017), ότι ο φερόμενος ως εμπλεκόμενος στην εγκληματική οργάνωση Προϊστάμενος Διεύθυνσης του ΟΣΕ «ήταν επιλογή της σημερινής διοίκησης η οποία τον επέβαλε, εκτοπίζοντας άλλους παλαιότερους συναδέλφους, μετά από πιέσεις που τους ασκήθηκαν σχετικά με την διαχείριση εργολαβιών»;

 

Ο Ερωτών Βουλευτής

 

Νίκος Ι. Νικολόπουλος

Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

 

Κοινοποίηση: Πρόεδρο του Αρείου Πάγου, Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Οικονομικούς Εισαγγελείς, Εισαγγελέα Εγκλημάτων Διαφθοράς, Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων (Σ.Ε.Δ.Ε), Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών (Σ.Ε.Ε.Υ.Υ.ΜΕ.) .

 

Πολιτικό Γραφείο Πάτρα:
Διεύθυνση: Μιαούλη 48, Πάτρα
Τηλέφωνο: 2610344700 και 2610344702
 
Επίσημη Ιστοσελίδα Κόμματος:

Ακολουθείστε μας στα Social Media


@ninikolopoulos

Copyright © 2009 - 2024 Νίκος Ι. Νικολόπουλος